کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار کاردرمانی

  • صفحه اصلی
  • تحصیل دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی
تحصیل دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی

تحصیل دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی

محمدحسن عظیم عراقی ( معاون تشخیص، پیشگیری، تربیت بدنی و پرورشی سازمان استثنایی ) : حدود ۷۰ هزار دانش آموز در مدارس عادی در قالب طرح تلفیقی تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به طرح آموزش تلفیقی فراگیر اظهار کرد:‌ در قالب این طرح ، دانش آموزان اوتیسم با هوش بهر نرمال و همچنین آسیب دیده از نظر بینایی یا شنوایی و حتی بچه هایی که مشکل جسمی حرکتی دارند اما هوش ‌بهرشان طبیعی است میتوانند در مدارس عادی تحصیل کنند.

این درحالی است که دانش‌آموزی که هوش ‌بهرش کمتر از حد نرمال داشته باشد در مدارس خاص آموزش و پرورش استثنایی تحصیل می‌کند و در حال حاضر دانش آموزی با هوش بهر کمتر از حد نرمال در مدارس عادی وجود ندارد و حدود ۸۰ هزار دانش‌آموز در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: دانش آموزان با هوش بهر بین 50 تا 70 ، در مدارس استثنایی تحصیل میکنند، اما در برخی موارد به عنوان مثال دانش آموزی کم شنوایی دارد اما از هوش بهر خوبی برخوردار است اما با توجه به اینکه دایره لغاتش کامل و کافی نیست مدتی را در مدرسه استثنایی درس می‌خواند و در صورت پیشرفت به مدرسه تلفیقی منتقل می‌شود تا مشکلی در مسیر تحصیل برای او ایجاد نشود .

عظیم‌عراقی ضمن تاکید بر لزوم فراهم کردن شرایط مطلوب زندگی اجتماعی برای افراد معلول، مناسب ‌سازی معابر شهری و همچنین فضاهای آموزشی برای دانش آموزان معلول را مهم و قابل توجه دانست و گفت : مرزبندی بین افراد سالم و معلول باید برداشته شود. دانش آموزان معلول باید با دانش آموزان عادی در کنار همدیگر درس بخوانند و رشد کنند.

 

 

 

لینک منبع

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.