کلینیک کاردرمانی آریان

کاردرمانی

  • صفحه اصلی
  • کاردرمانی و نحوه ارائه خدمات کاردرمانی
کاردرمانی و نحوه ارائه خدمات کاردرمانی

کاردرمانی و نحوه ارائه خدمات کاردرمانی

اولین سال‌های کودک با تحریکات و تجربه‌های جدیدی پر می‌شوند که محرک رشد شناختی ، اجتماعی و جسمی او هستند . اولین سالهای زندگی ،زمان بحرانی رشد مغز است ، خصوصا در کودکانی  که رشد آنها به تاخیر افتاده است. اگر کودک به درمان فوری برای پیشگیری از اختلالات نیاز داشته باشد ،کاردرمانی می‌تواند به آنها کمک کند . مداخله اولیه مجموعه‌ای از خدمات کاردرمانی و حمایتی است که به کودکان و میانسالانی که دارای معلولیت هستند ، یا کسانی که در معرض خطر تاخیرات رشدی  هستند ، کمک می‌کند . کاردرمانی یکی از خدماتی است که ممکن است به عنوان بخشی از مداخله اولیه ارائه شود . کاردرمانی می‌تواند به بهبود مهارت‌های حرکتی , شناختی , حسی , ذهنی ، ارتباطی و مهارت‌های زبانی در کودکان با تاخیرهای رشدی ،جسمی یا ذهنی کمک کند .

افرادی که دارای اختلال یادگیری هستند باید برنامه‌های مداخله‌ای اولیه , مانند کاردرمانی را در محیط طبیعی دریافت ‌کنند تا بتوانند فعالیت‌های روزانه خود را انجام می‌دهند . آموزش در محیط‌های طبیعی بیشتر برای آن‌ افرادی  که هیچ گونه معلولیتی ندارند . این آموزش ها و تمرینات می‌تواند در خانه ،در مدرسه و یا در زمین‌بازی باشد .

ابتدا یک ارزیابی انجام میشود و پس از آن تشخیص داده میشود. در صورتی که کودک واجد شرایط خدمات اولیه مداخله یا کاردرمانی باشد ، کاردرمانگر، یک برنامه کتبی در مورد جلسات و خدماتی که کودک باید دریافت کند به والدین یا مراقبین میدهد . او براساس ارزش‌ها و اولویت‌ خانواده ها ، مشخص می‌کند که والدین می‌خواهند بچه‌هایشان چه چیزی را بیاموزند . در مرحله بعد ، کاردرمانگرتعیین می‌کند که چه نوع روشی می‌تواند مفیدترین راه برای دستیابی به اهداف کاردرمانی باشد . کاردرمانی تنها یکی از خدماتی است که می‌تواند به کودکان کمک کند تا به اهدافشان برسند .

 

کاردرمانی

 

روشی که کاردرمانگران در شرایط اولیه مداخله انجام می‌دهند ، بستگی به نوع اختلال کودک واهدافی دارد که خانواده برای کودک در نظر دارد . کاردرمانگر ابتدا کودک را ارزیابی می‌کند و سپس مهارت هایی که نیاز به آموزش دارند را شناسایی می‌کند و بصورت خصوصی یا از طریق والدین و مراقبان ، به تقویت مهارت ها و بهبود پردازش حسی وافزایش یادگیری میپردازند .  کودکان مهارت‌هایی را در این زمینه می‌آموزند که میتوانند بصورت روزانه یا مکرر در زندگی روزمره از آن استفاده کنند . رودس می‌گوید : " کاردرمانگران باید مهارت ها را از یک محیط به یک محیط دیگر تعمیم بدهند . آن‌ها نباید یک مهارت را فقط درمحیط کاردرمانی آموزش بدهند که کودک از آن استفاده کنند . به عنوان مثال ، والدین ممکن است نگران این باشند که فرزند آن‌ها نمی‌تواند به تنهایی غذا بخورد. یک متخصص کاردرمانی می‌تواند در طول روز با خانواده‌اش کار کند تا بتواند انگشت اشاره‌ کودک را تقویت کنند تا بتواند چیزهای کوچک را بگیرد .

متخصصان کاردرمانی رابطه والدین با فرزند خود را تقویت و تشویق می‌کنند . رودز می‌گوید : " تمایل به یادگیری درکودکان با مراقبت های بنیادی و تشویق خانواده، ارتباط دارد . " او به این تحقیق اشاره می‌کند که نشان می‌دهد پاسخ‌های مثبت، اعتماد و پاداش از جانب والدین و مراقبین به کودکان انگیزه می‌دهد تا یاد بگیرند ، ازموفقیت‌های خود خوشحال باشند و از بازی لذت ببرند .

در زمینه مداخلات اولیه , کلینیک کاردرمانی آریان با کاردرمانگران مجرب برای حمایت از خانواده ها خدمات بسیای را ارائه میدهد. از دید کلینیک کاردرمانی آریان، همه ی خانواده ها با هم متفاوت هستند و خدمات باید با رعایت خواسته‌ ی خانواده ها , ارزش‌ها و فرهنگ آنها ارائه ‌شود .  خدمات کلینیک کاردرمانی آریان ، برای خانواده ،کودکان از جمله خواهران و برادران و سایر اعضای خانواده ،طراحی و متناسب با نیازهای آنان تغییر می‌یابد .

 

لینک منبع

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.