کلینیک کاردرمانی آریان

کاردرمانی کودکان

  • صفحه اصلی
  • 10 راه برای بهبود تعادل فرزندتان در کاردرمانی کودکان
10 راه برای بهبود تعادل فرزندتان در کاردرمانی کودکان

10 راه برای بهبود تعادل فرزندتان در کاردرمانی کودکان

فعالیتهای سرگرم کننده ای که می توانند باعث بهبود حفظ تعادل فرزندتان شوند

لی لی رفتن در کاردرمانی کودکان
لی لی یک بازی ساده و آسان است که می تواند باعث بهبود تعادل فرزند شما شود. با قرار دادن نوارها روی حیاط بیرون از منزل و یا با ترسیم طرح با گچ در پیاده رو ، می توانید به راحتی این بازی را انجام دهید. یک شی را بر روی یکی از فضاها یی که ترسیم کرده اید پرتاب کنید. هنگامی که کودک شما به سمت شیء می رود ، باید در حالی که سعی می کند تعادل خود را حفظ کند ، خم شود و آن را بردارد.

 

استفاده از حالت فریز در کاردرمانی کودکان

با موسیقی مورد علاقه کودک خود یک مهمانی رقص را در خانه به راه بیندازید. وقتی موسیقی متوقف می شود ، همه باید در موقعیتی که در آن قرار دارند باقی بمانند و تا زمان شروع دوباره موسیقی ، همان موقعیت را حفظ کنند. این فعالیت به شما کمک می کند تا توانایی بدن فرزندتان را برای واکنش سریع و توقف افزایش دهید.


 یوگا

پوزیشن های یوگا همانند پوزیشن درخت ، هواپیما ، قایق ، هلال ماه ، عقاب و کوه برای به چالش کشیدن ثبات و تعادل فرزندتان و همچنین افزایش آگاهی و آرامش بدن او بسیار عالی هستند.


مسیر بالش

یک مسیر پر مانع را در خانه ایجاد کنید. دنباله ای از بالش ها را ایجاد کنید و به کودک خود بگویید که برای رسیدن به هر اسباب بازی ، باید از انها عبور کرده و بتواند تعادل خود را حفظ کند. بالش ها را دو برابر کنید و فاصله بین آنها را تغییر دهید تا چالش مهیج تر شود.

 

روی یک پا بایستید

روش های زیادی برای ایجاد تعادل بر روی یک پا وجود دارد که از ایستادن در یک نقطه مهیج تر هستند. مثلا می توانید والیبال را با استفاده از یک پا انجام دهید. بدون اینکه کف پای دیگر خود را زمین بگذارید ، اشیاء را بردارید و در جای درست قرار دهید.

 

میله های تعادل

این روش یکی از انواع کارهایی است که میتوانید به عنوان کاردرمانی کودک خود در منزل از آن استفاده کنید. از کودک خود بخواهید که از یک میله تعادل استفاده کند یا از نوار روی زمین استفاده کند تا  بتواند بر روی  پنجه و پاشنه راه برود. فرزند خود را به چالش بکشید و از آنها بخواهید تا بر روی  پنجه و پاشنه به عقب یا جلو حرکت کنند.

بهبود تعادل فرزند در کاردرمانی کودکان


جاپا

جاپاها یا نشانگرهای کف پا را در اطراف خانه قرار دهید. سپس از فرزندتان بخواهید که بدون برداشتن هیچ گام اضافی با برداشتن یک قدم بلند  پایش را روی نشانگر بعدی بگذارد


نردبان کوهنوردی

پارکی را در نزدیکی خانه خود پیدا کنید که دارای یک محیط ورزشی جنگلی با انواع مختلف وسایل کوهنوردی مانند دیوار صخره نوردی یا نردبان های کوهنوردی معلق باشد.

 

تخته تعادل

با استفاده از یک سطح صاف ساخته شده از چوب یا لوله های  5-7 اینچی  PVC یا ABS که بر روی یک دیوار ضخیم قرار می گیرد ، می توانید یک تابلو تعادل بسازید و یا ان را از بازار خریداری نمایید. پس از ان در حالی که فرزندتان سعی می کند پای خود را روی تخته نگه دارد سوالات ریاضی یا ادبیات را از او بپرسید

تعادل در ترامپولین

اگر در خانه ترامپولین دارید ، از فرزند خود بخواهید که در ترامپولین روی یک پا بایستید. برای به چالش کشیدن بیشتر او ، از کسی بخواهید که روی ترامپولین قدم بزند در حالی که هنوز هم فرزندتان باید سعی کند تعادل خود را حفظ نماید.
 

در طول سال تحصیلی ، یافتن راه هایی برای برنامه ریزی و اجرای فعالیت هایی که به حفظ تعادل کودک کمک می کنند دشوارتر است ، بنابراین متخصصان کاردرمانی کودکان در زیر به چند نوع از این روش ها اشاره کرده اند:


لباس پوشیدن

کودک خود را تشویق کنید تا در حالت ایستاده ، شلوار خود را بپوشد.


مسواک زدن دندان ها

از کودک خود بخواهید که دندان های خود را قبل از مدرسه و شب ها مسواک بزند. عمل حرکت دادن بازو در هنگام مسواک زدن و حفظ  تعادل یک چالش بزرگ برای آنها خواهد بود!


پیاده روی تا ایستگاه اتوبوس

راه های زیادی برای به چالش کشیدن تعادل فرزندتان در هنگام پیاده روی تا ایستگاه اتوبوس وجود دارد ، مانند پریدن روی یک پا ، پیاده روی به عقب (با نظارت والدین) یا راه رفتن بر روی  پنجه و پاشنه

اگر کودک شما اسکوتر دارد ، از او بخواهید که تعادل خود را بر روی یک پا حفظ کند و اسکوتر را با پای دیگر حرکت دهد.

 

زمان داستان

از کودک خود بخواهید که هنگام خواندن کتاب مورد علاقه خود قبل از خواب ، روی یک توپ ورزشی ، ماسوره یا بالش بنشیند تا بتوانید قدرت و تعادل مرکزی بدنش را به چالش بکشید.

 

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.