کلینیک کاردرمانی آریان

کاردرمانی جسمی

  • صفحه اصلی
  • علامت هایی که نشان میدهد کودک شما باید از کاردرمانی جسمی استفاده کند
 علامت هایی که نشان میدهد کودک شما باید از کاردرمانی جسمی استفاده کند

علامت هایی که نشان میدهد کودک شما باید از کاردرمانی جسمی استفاده کند

ما در این مقاله قصد داریم علائمی را که نشان میدهند فرزند شما به کاردرمانی نیاز دارد ذکر کنیم :

1 تمایل به استفاده از یک طرف بدن که باعث کجی مادرزادی گردن(تورتیکولی) میشود

آیا حس میکنید که فرزند شما از سر و دست و پای راست یا چپ خود بیشتر استفاده میکند  و استفاده از دست و پای مخالف برایش دشوار است ؟ شاید چرخیدن به هر دو طرف  برای او دشوار باشد. عدم تقارن در بدن می تواند بر نحوه هماهنگی کودک در هنگام انجام حرکات مختلف که لازمه  رشد هستند  تاثیر بگذارد و باعث شود که انها فعالیت های روزانه خود را به سختی انجام دهند. کاردرمانی   می تواند به  این کودکان در بهبود عدم تقارن کمک کند

2 - تن عضلانی )قوام عضلانی(

آیا حس میکنید کودکتان هنگام نشستن مرتباً دچار ضعف در بازوها شده یا پاهای خود را سفت و سخت میکند و یا سست و تلوتلو خوران حرکت می کند ؟ آیا پزشک متخصص اطفال به شما گفته که فرزند شما از تن عضلانی کم یا زیادی برخوردار است؟ یک کاردرمانگر متخصص میتواند به شما در بهبود حال کودکتان کمک کند. یک کاردرمانگر می تواند به کودک کم وزن کمک کند تا عضلات خود را تقویت نماید و یا به کودکی که تن عضلانی زیادی دارد کمک کند تا عضلاتش را ریلکس و ارام نگاه دارد.

3 - سقوط مکرر

  آیا حس میکنید فرزند شما هنگام بازی یا دویدن مرتبا سقوط می کند؟ آیا برای ایمنی او نگران هستید؟ یک متخصص کاردرمانگر می تواند به کودکانی که مدام می افتند کمک کند و دلایل افتادنشان را ارزیابی نماید ، دلایل اصلی سقوط را تعیین کند و یک برنامه درمانی جامع را تهیه کند.

 4- راه رفتن روی پنجه

آیا متوجه شده اید که کودک شما اغلب روی انگشتان پا ی خود راه می رود؟ اگر كودك به راه رفتن روی انگشتان پا ی خود ادامه دهد ، این امر می تواند با بزرگ شدن كودك ، منجر به بروز مشكلات بیشتری در تراز عضلات و استخوانهایش شود. کاردرمانگر ها می توانند در صورت لزوم پاهای کودکتان را ارزیابی کنند و به او کمک کنند تا درست راه برود.

کاردرمانی جسمی با کودک اوتیسم

5 -  مشکل در هماهنگی

آیا به نظر می رسد فرزند شما نسبت به همسالانش دست و پا چلفتی تر است؟ مثلا در دویدن یا پرش یا دوچرخه سواری مشکل دارد ؟ این مشکل می تواند به کاهش هماهنگی ، برنامه ریزی حرکتی و / یا سایر مسایل اصلی مرتبط باشد. بعضی از کودکان در استفاده همزمان از بازوها / پاها یا سمت راست و چپ خود مشکل دارند. کاردرمانی می تواند به بهبود این مهارت ها کمک کند.

6- آسیب های ورزشی  

بسیاری از کودکان هنگام بازی با ورزش دچار آسیب دیدگی می شوند. کاردرمانگر ها می توانند با تقویت و اصلاح عدم تعادل عضلات ، در رفع این آسیب ها و همچنین جلوگیری از صدمات بعدی به انها کمک کنند.

البته در این امر همکاری متخصصین کاردرمانی و فیزیوتراپی و همچنین متخصصین تربیت بدنی هم میتوانند نتایج به مراتب بهتری برجای بگذارد.

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.