کلینیک کاردرمانی آریان

اختلالات یکپارچگی حسی

  • صفحه اصلی
  • نقش تخصص استفاده از روش یکپارچگی حسی در کاردرمانی کودکان
نقش تخصص استفاده از روش یکپارچگی حسی در کاردرمانی کودکان

نقش تخصص استفاده از روش یکپارچگی حسی در کاردرمانی کودکان


یکپارچگی حسی، یک بازی تفننی و برای سرگرم کردن نیست بلکه روشی است که در آن تخصص شناسایی سیستم حسی نیاز است. این تخصصی است که در یک متخصص کاردرمانی یا به عبارت دیگر کاردرمانگران دارا می باشند. 
 
یکپارچگی حسی روشی است که در آن یک متخصص کاردرمانی در شناسایی درست و دقیق سیستم حسی باید بتواند رفتارهای مراجعه کننده خود را بر اساس سیستم های حسی بدن توجیه نماید و بر اساس آن بتواند، برنامه مداخله ای تدوین نماید که برای کودک چالشی به همراه داشته باشد که پس از گذراندن آن چالش فرآیند یادگیری او رشد یابد تا حدی که مشارکت او را در فعالیت ها و عملکردهایش افزایش دهد.
 
کاردرمانی یکپارچگی حسی
 

اهمیت تخصص در انجام فعالیت های اختلال یکپارچی حسی در کاردرمانی کودکان چیست؟

بدیهی است چنین تخصصی نزد افرادی است که در دوره های دانشگاهی برای کاردرمانی کودکان علومی نظیر آناتومی بدن، آناتومی اعصاب، فیزیولوژی پزشکی، استخوان شناسی، روانشناسی، روانپزشکی، بیماری های داخلی و دوره های طولانی کارورزی را نزد اساتیدشان فرا گرفته باشند.
 
با تفاسیری که بالا شد، فقط متخصصین رشته کاردرمانی چنین واحدهایی را همراه با هم در دانشگاه می گذارنند و به طور تخصصی در مورد آن نظریه پردازی کرده اند. بنابراین پر واضح است فراهم کردن یک محیط بازی پر از تشک و توپ و تاب های بزرگ و انجام بازیهای آزاد حسی حرکتی به هیچ وجه نام یکپارچگی حسی به خود نخواهد گرفت و آن فقط یک بازی است.
 

 کلینیک آریان با خدماتی از قبیل بازی درمانی، گفتاردرمانی، تمارین حرکتی و حسی و خدمات متنوع دیگرآماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. جهت تماس با کلینیک کاردرمانی آریان از طریق شماره های زیر اقدام کنید:

021-22091719

021-22142604

021-26766428

و شماره واتساپ:09301969614

مطالب پیشنهادی:

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.