کلینیک کاردرمانی آریان

بازی درمانی

  • صفحه اصلی
  • ارتباط تعیین نوع بازی ها و یادگیری در کاردرمانی کودکان
ارتباط تعیین نوع بازی ها و یادگیری در کاردرمانی کودکان

ارتباط تعیین نوع بازی ها و یادگیری در کاردرمانی کودکان

1. چگونه کاردرمانی حسی کودکان بر یادگیری تاثیر می گذارد؟

2. نقش یک متخصص کاردرمانی در اختلال تمرکز و یا اضطراب در کودکان و بزرگسالان

چگونه کاردرمانی حسی کودکان بر یادگیری تاثیر می گذارد؟

سیستم حسی هر فرد دارای اولویت‌ هایی برای یادگیری کودکان است یعنی برخی افراد اطلاعات حس دیداری را به صورت ژنتیکی بهتر و سریعتر و موثرتر پردازش می کنند و همانطور که می دانید یادگیری توسط حواس انسان اتفاق خواهد افتاد. بنابراین در کاردرمانی حسی کودکان به عنوان یادگیرنده های دیداری مطرح هستند. 
 
نحوه یادگیری در کودکان ممکن است متفاوت باشد. اینکه شما فرزند خود را با دیگر بچه ها مقایسه کنید صحیح نیست. برخی دیگر از افراد اطلاعات حس شنیداری را اولویت می دهند و برخی حتی به صورت تعادلی یا جنبشی راحتتر فرا می گیرند. این موضوع در تعیین نوع بازی و لذت بردن از آن که از طریق سیستم حسی کودکان تعیین می شود نیز صادق است.

نقش یک متخصص کاردرمانی در اختلال تمرکز و یا اضطراب در کودکان و بزرگسالان

باید اعتراف کرد که در زمینه کودکان یا بزرگسالان که دارای اختلال تمرکز یا اضطراب و یا حتی اختلال در تصمیم گیری هستند، می توان از طریق ارزیابی دقیق سیستم های حسی توسط متخصص کاردرمانی به نوعی داده های اطلاعاتی رسید که از طریق آنها بتوان مداخلات حسی را تدوین کرد تا مشکلاتشان برطرف شود. اینها مواردی هستند که یک متخصص کاردرمانی کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان می تواند با مداخله و تنظیم برنامه مناسب این افراد را یاری کند.
 
 
یکپارچگی حسی
 
 
این عکس به صورت نمادین نوعی از بازیهای دوران کودکی را نمایش می دهد. شاید تا به حال به صورت دقیق تر به این بازی نگاه نکرده باشید. بازی هایی که با به کاربردن دستها و انگشتان و تماس لمسی و عمقی آنها با سنگ ها می تواند نوعی یکپارچگی حسی همراه با لذت در کودک ایجاد نماید. این تفاوت نگرش در بازی ها و برنامه ریزی ها در واقع تفاوت کاردرمانی و بازی های روزمره کودکان را می سازد. حتی در دست داشتن سنگ های تراشیده شده در دستان و چسباندن آنها روی برگه های کاغذ و ساختن انواع اشکال ذهنی نوعی مداخله کاردرمانی است که می تواند بسیاری از اختلالات بهم ریختگی ذهنی کودکان را کاهش دهد.

 

مطالب پیشنهادی:

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.