کاردرمانی کودکان

درمان تحریک پذیری مداوم و عصبانیت کودکان در کلینیک کاردرمانی

1. اختلال نامنظمی خلقی اخلال گرانه چیست و ارتباط این اختلال با رشته کاردرمانی چگونه است؟

2. درمان های موثر برای اختلال مربوط به تحریک پذیری و عصبانیت شدید در کلینیک کاردرمانی کودکان

3. علائم و نشانه های اختلال نامنظمی خلقی اخلال گرایانه چگونه است؟

4. تغییر روش های کاردرمانی با گذشت زمان برای درمان اختلالات تحریک پذیری مداوم و عصبانیت کودکان

5. کاردرمانی کودکان پرخاشگر در مدرسه و محیط های اجتماعی

6. نحوه درمان اختلال های رفتاری و کودکان پرخاشگر توسط متخصص کاردرمانی کودکان

اختلال نامنظمی خلقی اخلال گرانه شرایطی است که در آن کودکان یا نوجوانان تحریک پذیری مداوم، عصبانیت و طغیان های مکرر و شدید را تجربه می کنند. علائم این اختلال در کودکان فراتر از توصیفات «روحیه بد» برای این کودکان و نوجوانان است.

علائم اختلال نامنظمی خلقی اخلال گرانه شدید است. کودکانی که DMDD دارند، در خانه، مدرسه و اغلب با همسالان مشکلات قابل توجهی دارند. آنها همچنین نیازمند به استفاده از خدمات دارند و احتمالاً به سایر اختلالات خلقی مبتلا می شوند.

از آنجا که تعاملات اجتماعی و رفتاردرمانی از جمله مواردی هستند که متخصصین رشته کاردرمانی کودکان به آنها می پردازند می توان از مداخله مراکز کاردرمانی در بهبود این اختلال استفاده نمود.

اختلال مربوط به تحریک پذیری و عصبانیت قابل درمان است. اگر نگران این هستید که فرزند شما ممکن است DMDD داشته باشد، با پزشک متخصص اطفال یا ارائه دهنده خدمات کاردرمانی کودکان صحبت کنید و مشورت بگیرید. در ادامه بیشتر با این اختلال و علائم آن آشنا خواهید شد.

علائم و نشانه های اختلال نامنظمی خلقی اخلال گرایانه چگونه است؟

در کاردرمانی کودکان مبتنی بر تکنیک های رفتاردرمانی و کاردرمانی ذهنی با توجه به ملاک های dsm-5 نشانه ها عبارتند از:

1. طغیان شدید (کلامی یا رفتاری)، به طور متوسط ​​سه بار یا بیشتر در هفته
2. طغیان ها و عصبانیت های مکرری که حداقل 12 ماه ادامه دارد.
3. تقریباً هر روز، خلق و خوی تحریک پذیر یا عصبانیت مزمن را تجربه می کند.
4. عملکرد در اثر تحریک پذیری در بیش از یک مکان (در خانه، مدرسه و همراه همسالان)
5. برای کودکان مبتلا به این اختلال اغلب در سنین 6 تا 10 سالگی تشخیص داده می شوند.

کاردرمانی در منزل

با گذشت زمان، با رشد و پیشرفت کودکان، علائم اختلال نامنظمی خلقی اخلال گرانه ممکن است تغییر کند. به عنوان مثال، یک فرد بالغ یا جوان مبتلا به اختلال نامنظمی خلقی اخلال گرانه ممکن است کمتر دچار افسردگی شود، اما آنها شروع به نشان دادن علائم افسردگی یا اضطراب می کنند. به همین دلایل، ممکن است درمان با گذشت زمان تغییر کند.

کاردرمانی کودکان پرخاشگر در مدرسه و محیط های اجتماعی

كودكانی که دچار تحریک پذیری مداوم و پرخاشگری هستند ممكن است در مدرسه مشكل داشته باشند و در روابط سالم با خانواده يا همسالان خود مشكل دارند. آنها همچنین ممکن است در محیط های اجتماعی یا مشارکت در فعالیت هایی مانند ورزش تیمی، شرایط سختی داشته باشند.

اگر فکر می کنید فرزند شما DMDD دارد بهتر است برای تشخیص و درمان آن از طریق مراکز کاردرمانی کودکان و یا روانشناسان کودک اقدام نمایید.

نحوه درمان اختلال های رفتاری و کودکان پرخاشگر توسط متخصص کاردرمانی کودکان

درمان های فعلی کاردرمانی کودکان در درجه اول مبتنی بر تحقیقات متمرکز بر سایر اختلالات کودک مرتبط با تحریک پذیری است (مانند اضطراب و اختلال بیش فعالی). خوشبختانه بسیاری از این درمانها برای اختلالات دیگر مانند اختلالات رفتاری، پرخاشگری و تحریک پذیری مداوم کودکان نیز موثراست. برای والدین و متخصص کاردرمانی مهم است که با پزشک کودک خود همکاری نزدیکی داشته باشند تا بتوانند تصمیمات درمانی را برای فرزندشان بگیرند.

کلینیک آریان با خدماتی از قبیل بازی درمانی، گفتاردرمانی، تمارین حرکتی و حسی و خدمات متنوع دیگرآماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. جهت تماس با کلینیک کاردرمانی آریان از طریق شماره های زیر اقدام کنید:

021-22091719

و شماره واتساپ:09301969614