کلینیک کاردرمانی آریان

کاردرمانی اندام فوقانی

  • صفحه اصلی
  • نگاه رشته کاردرمانی به مهارت های حرکتی ظریف در کودکان
نگاه رشته کاردرمانی به مهارت های حرکتی ظریف در کودکان

نگاه رشته کاردرمانی به مهارت های حرکتی ظریف در کودکان

رشد مهارت های حرکتی ظریف کودکان یکی از پایه های ضروری برای دستیابی به دیگر مهارت های مهم آینده همانند نوشتن، ترسیم و مراقبت از خود می‌باشد. همانند دیگر زمینه های رشد، متخصصین مراقبت از کودک نقش مهمی در فراهم کردن تجارب، منابع و راهنمایی های لازم ایفا می‌کنند که به کودکان در رشد مهارت های حرکتی ظریف از طریق عادت ها و تجارب بازی های روزمره کمک خواهد نمود. با ما همراه باشید تا امروز در این ورد بیشتر بدانید . 
 
برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت مشاوره رایگان ؛ میتوانید با شماره های : 22091719-021  و  22142601-021  کلینیک کاردرمانی آریان تماس بگیرید 
 

1. مهارت های حرکتی ظریف و راه های کمک به کودکان در خانه

2. هر کودک با سرعت های مختلف رشد می کند 

3. اهمیت مهارت های یکپارچگی حرکتی بصری کودک شما

4. یازده فعالیت آسان که می توانید به فرزندان خود در توسعه مهارت های ترکیب بینایی و حرکت ظریف در خانه کمک کنید.

 

مهارت های حرکتی ظریف و راه های کمک به کودکان در خانه

 
ما برای انجام فعالیت های روزانه از گروهی از ماهیچه ها استفاده می کنیم که واقعاً به ما کمک می کنند کارهای روزمره خود را با سهولت انجام دهیم. ما به این مهارت های حرکتی ماهیچه ای می گوییم. کارهای روزمره کوچکتر ما را ملزم می کند تا از مهارت های مستقل خود برای انجام هر کار به آسانی استفاده کنیم.
 
فعالیت های متداولی که ما از مهارت های حرکتی برای آنها استفاده می کنیم کارهایی است که روزانه انجام می دهیم برخی کارها کمی پیچیده تر هستند مانند بیرون آوردن ناهار در مدرسه از جعبه ناهار، بستن دکمه ها، مسواک زدن، استفاده از قیچی و مداد و همچنین تکه تکه کردن لگو.
 
مهارت های حرکتی ظریف در کودکان
 

هر کودک با سرعت های مختلف رشد می کند

روش هایی که ما رشد کودک  شما را اندازه گیری می کنیم از طریق نقاط قوت اصلی هر سن است و اینکه می تواند فعالیت های خاصی را در سنین خاص انجام دهد یا خیر به عنوان مثال ، به طور معمول در سن 5 یا 6 سالگی، کودکان می توانند با قاشق و چنگال غذا بخورند و همچنین از اشکال و حروف کپی کنند. در سن 9 یا 10 سالگی، آنها می توانند از ابزارهای پیچیده مانند خط کش و پاک کن استفاده کنند بدون اینکه اذیت شوند.
 
لازم به یادآوری است که هر کودکی با سرعت های مختلف رشد می کند ، به همین دلیل ما شما را تشویق می کنیم فعالیت های آسان در خانه را که به پیشرفت مهارت های حرکتی کودک شما کمک می کنند، آغاز کنید. این تمارین که  در خانه انجام می شود ما اینجا در کلاس های کاردرمانی تاثیرش را بررسی می کنیم و می فهمیم که چه چیزهایی یاد گرفته اند.
 
کاردرمانی به شما کمک می کند تا نیازهای کودک خود را درک کنید، اینکه چگونه می توانید در خانه به او کمک کنید و نکاتی در جهت جذاب کردن این فعالیت ها برای کودکتان که مانند سرگرمی باشد برایشان.
 
 
 
 
 

اهمیت مهارت های یکپارچگی حرکتی بصری کودک شما

 
بدن ما به عنوان یک سیستم بزرگ کار می کند، بنابراین هنگامی که کودکان ما در حال رشد هستند، مهم است که مهارت ادغام حرکتی بصری (درک بصری) آنها تقویت شود برای پشتیبانی از مهارت های حرکتی ظریف آنها مورد نیاز است.
 
ادغام حرکتی بصری به ما امکان می دهد تا از چشم ها و دستان خود به صورت هماهنگ برای انجام کارهایی که در بالا به آنها گفتیم استفاده کنید مانند بیرون آوردن ناهار از جعبه ناهار در مدرسه، انجام دکمه ها، مسواک زدن دندان ها، استفاده از قیچی و مداد به عنوان تکه تکه کردن لگو.
 
 
11 فعالیت آسان که می توانید به فرزندان خود در توسعه مهارت های ترکیب بینایی و حرکت ظریف در خانه کمک کنید.

 

  1. خمیر بازی : اشکال و قالب های مختلف ایجاد کنید و همچنین قبل از بازی با آن برای خودتان را هم بسازید.
  2. پازل : برداشتن قطعات ، حرکت دادن آنها به اطراف و دنبال کردن یک طراحی و کمک در هماهنگی دست و چشم.
  3. طراحی ، رنگ آمیزی و نقاشی : به تخیل آنها و همچنین مهارت های حرکتی خوب کمک می کند. تشویق نقاشی با قلم مو و همچنین با وسایل دیگر مانند گچ، ذغال و مداد رنگی نیز ایده خوبی است.
  4. استفاده از انبر یا موچین : یک بازی( برداشتن)ایجاد کنید - چند چیز را می توانید با انبر یا موچین برداشته و درون سطل قرار دهید.
  5. برش با قیچی : اشکال مختلف را برای برش دادن کودک خود بکشید.
  6. بازی زمان حمام
  7. شن بازی
  8. ساختن چیزی با بلوک و لگو
  9. نخ و بند : به انواع شکل ماکارونی فکر کنید تا گردنبندهای بزرگ درست کنید یا منجوق و دکمه هایی برای ساخت گردنبندهای کوچکتر.
  10. مسواک زدن دندان های خود : تشویق به انجام صحیح این کار یک بخش است و توسعه ی مهارت های ظریف را همزمان با خود  دارد.
  11. نصب یک بازی مناسب از طریق تلفن ، iPad یا رایانه : همچنین می تواند به رشد مهارت های حرکتی و بینایی کودک شما کمک کند.
 
مهارتهای حرکتی ظریف در کودکان
 

در کلینیک گفتاردرمانی و کاردرمانی آریان با استفاده از روش های نوین کاردرمانی به کودک شما جهت بهبود مهارت های حسی و حرکتی، تعادلی و تنظیم رفتار کمک می شود.تمامی تمرینات حرکتی ظریف توسط کاردرمانگران ماهر آموزش و تکرار می شود تا کودک بر این حرکات تسلط یابد همچنین مجموعه ایی از تمرینات جدید و موثر دیگر در برنامه ی کاردرمانی وجود دارد.

همانطور که می دانید مهارت های ظریف پایه ی تمرکز و توجه کودک است و به روند افزایش آن کمک می کند. کلینیک آریان با خدماتی از قبیل بازی درمانی، گفتاردرمانی، تمارین حرکتی و حسی و خدمات متنوع دیگرآماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. جهت تماس با کلینیک از طریق شماره های زیر اقدام کنید:

021-22091719

021-22142604

021-26766428

و شماره واتساپ:09301969614

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.